چشم انداز بامدادی بازار امروز سه شنبه مورخ 19 شهریور 1392
نوشته شده توسط : مجید زارعی

با بازگشت نمایندگان کنگره امریکا از تعطیلات تابستانی، بحث در مورد اقدام علیه سوریه نیز آغاز شده است. سناتورها شب گذشته اعلام کردند که پیشنهاد جدید روسیه می تواند فرآیند تصویب طرح اجازه حمله به سوریه را حتی آسان تر از گذشته کند. به عقیده این سناتورها، زمانی که اوباما مجوز کنگره برای اقدام نظامی را در دست داشته باشد می تواند فشار بیشتری به روسیه و سوریه اعمال کند.

در واکنش به کاهش سطح ریسک، شاخص‌ های بورس نیویورک شب گذشته در محدوده مثبت بسته ‌شدند. شاخص نیکی بورس توکیو روز گذشته افزایش 2.5 درصدی را تجربه نمود و امروز نیز از ابتدای بازگشایی بیش از یک درصد رشد داشته‌است. انتخاب ژاپن به عنوان میزبان المپیک 2020 و رشد بیش از انتظار تولید ناخالص ملی ژاپن در فصل دوم سال و همچنین کاهش ارزش ین به رشد قیمت سهام کمک کرده است.

هر بشکه نفت خام سبک امریکا با کاهش قابل توجه 1.7 درصدی به 108.4 دلار سیده است. قیمت فلزات اساسی اندکی کاهش یافته است. مس با 0.2 درصد کاهش به 7128 دلار رسیده است.

هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به 1379 دلار رسیده است. سکه تمام بهار آزادی با 1.8 درصد افت به 110500 تومان رسیده است. در بازار آتی سکه، سررسید مهرماه 1.5 در صد افت داشته است در حالی که  سررسیدهای دورتر افت بیشتری را تجربه کرده‌اند. هر دلار امریکا در بازار آزاد با 25 تومان کاهش با 3275 تومان معاوضه شده است.

به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، تعيين سطح و ضرورت و استراتژي مذاكرات هسته ای توسط وزارت امور خارجه تعیین می شود اما  سياست‌هاي كلي و هماهنگي هاي پرونده هسته اي کماکان در شوراي عالي امنيت ملي پيگيري خواهد شد. به گفته وی سياست گذشته 5+1 اشتباه بوده و به جايي نرسيد است‌ و از اين رو ضرورت دارد كه اين سياست را تغيير دهند و در غير اين صورت جمهوري اسلامي ايران همچون ده سال گذشته استقامت را ادامه خواهد داد.

-

جدول تغییرات قیمت:

  • OILus: نفت خام 



:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: